קופירייטרים, המפתחים דפי נחיתה. האנשים שכותבים את התוכן המניע לפעולה ומספקים מכירות – הם אנשי המפתח בדפי הנחיתה. הכתיבה שלהם מושכת פנימה קוראים, מעודדת פעולה ובסופו של דבר מייצרת המרה.
לא הייתם רוצים שיהיה לכם כישרון כזה?
החדשות הטובות הן: זהו רק בחלקו כישרון. השאר זו רק טכניקה, טכניקה אותה אפשר ללמוד ולהתמקצע בה. אתה יכול לנצל את כוחות הכתיבה ככלי ההמרה, ממש כמו אשף, כל עוד תבין מה אתה עושה .
המרה היא לגמרי מדע של המח – כיצד המוח של הגולש שלכם מעבד מידע, מחליט החלטות, ובסופו של דבר מחליט לפעול. בפוסט זה אני אתאר שמונה טכניקות כתיבה שהוכחו כיעילות. לאחר שהשקעתם מזמנכם וממשאביכם על מנת לייצר תנועה רבה, הנה כמה דרכים כיצד תוכלו להפוך את הכניסות לרווחים על ידי יצירת תוכן בדיוק כמו מומחה.
8 טיפים לכתיבת תוכן לדף נחיתה מעולה
1. השתמשו בהמלצות לקוחותיכם.
אחת הטכניקות הכי עוצמתיות ביצירת דפי נחיתה אפקטיביים לא קשורה כלל לכתיבה; היא קשורה במתן המושכות ללקוחות מרוצים לכתוב את התוכן עבורכם.
המלצות מניעות לפעולה יותר מכל דבר אחר. זה בלתי אפשרי לכתוב תוכן טוב יותר מלקוח שכותב אותו. מדוע כך? משום שהמלצות טובות תלויות במקורות שלהם, ולא רק בסגנון ובתוכן. המלצות מפתות משום שהן מראות ללקוחה מה היא תחווה במידה והיא תשתמש במוצר או בשירות שלכם.
דפי הנחיתה של HighriseHQ הם דוגמאות מצוינות לשימוש במכתבי המלצה מלקוחות. המפתח לדפי הנחיתה המוצלחים ומעוררי הפעולה שלהם הוא שהם מציבים את ההמלצות בקידמה ובמרכז ומציגים תמונה של הלקוח לצד אותו ציטוט.
עכשיו, הביט באחד מדפי הנחיתה של Zoosk, שם רוב התוכן הכתוב מכיל מכתבי המלצה:
מרבית דפי הנחיתה שמצליחים כוללים מכתבי המלצה במקום כלשהו בעמוד, אך ConversionXL משתמשים בהמלצה ככותרת:
זכרו, הכותבים הטובים ביותר של דפי נחיתה הם הלקוחות שלכם. תנו להם לדבר בעד עצמם – הוכחה חברתית היא תוספת עוצמתית לאסטרטגיות השיווק והקופירייטינג שלכם.
2. הדגישו את היתרונות ולא את המוצר או השירות.
אחד מהלקחים הכי חשובים שלמדתי בשיווק באינטרנט הוא שללקוחות לא אכפת כלל מהמוצרים שלכם ומהשירותים שאתם מספקים – במילים אחרות, לא אכפת להם מה"פתרון" שאתם מנסים למכור להם. קבוצה של חוקרים מהרווארד ביצעו מחקר על 1,400 לקוחות של עסקאות סיטונאיות (B2B) במגוון תחומים, והסיקו כי הגענו ל"סופם של מכירות תלויות פתרון".
באופן מסורתי, מכירות התבססו על שיטת מכירה מבוססת פתרון. על פי שיטה זו "אנשי מכירות הוכשרו להעניק פתרון לצורך של הלקוח ולהדגים מדוע הפתרון שלהם טוב יותר מזה של המתחרה".
גישה זו אינה עובדת יותר מסיבה אחת פשוטה: לקוחות כבר יודעים את הפתרון שהם מחפשים. הם מסוגלים למעשה ללמוד כל דבר תודות לאינטרנט ולמנועי החיפוש. לאמיתו של דבר, לא רק שלקוחות יודעים את הפתרון, הם גם יודעים את המאפיינים אותם הם מחפשים, את הדרישות שהמוצר צריך לעמוד בו והשוואות מחירים.
אם בעמוד שלכם אתם מציעים רק את ה"פתרון", אתם אינכם נותנים ללקוחותיכם מה שהם צריכים ורוצים. אתם צריכים להציע את היתרונות. זה בסדר להזכיר את הפתרון שלכם, משום שזה מהווה סימן ללקוח שהיא או הוא נמצאים במקום הנכון — אך אל תעסקו בו באופן מופרז. לעומת זאת שימו במרכז את הערך המוסף שלכם.
נסתכל על הדוגמא מהאתר Unbounce שמדגיש באופן מוצלח את היתרונות של המוצר שלהם בעמוד נחיתה זה:
האתר GetACopywriter.com פותח בהצגת היתרונות שלהם בדף הנחיתה המצולם מתחת. הלקוחות האידאלים שלהם מחפשים קופירייטרים ולכן הם פשוט מציעים את היתרונות שבהשגת קופירייטר דרך שירותיהם.
3. תשקיעו זמן בכתיבת כותרת מוחצת
אני מקווה שאני לא מחדש לכם, מישהו צריך לומר זאת. אנשים לא קוראים באופן מדוקדק את דף הנחיתה שלכם. הם סורקים, הם מרפרפים, והם מאפשרים לעיניהם לרפרף לאורך הדף, אבל הם (בדרך כלל) לא קוראים כל מילה.
אז מה נשאר לקופירייטר לעשות?
אנו מסתגלים לגולש ומפיקים תוכן שיגרום לו לבצע פעולה על אף הרגלי הרפרוף שלו. הנה כמה דברים שלקוחות שכן שמים לב אליהם:
- הכותרת.
- הכותרת המשנית (בדרך כלל).
- התמונות.
- כפתורי הנעה לפעולה.
לאחר מכן, לקוחות עשויים לקרא, או שלא לקרא את הדברים הבאים:
- כותרות של חלקים מרכזיים באתר.
- תבליטים- נקודות עיקריות.
- פסקאות קצרות.
- כותרות של תמונות.
נקודות אלה ייתנו לכם מושג לגבי הדברים שכדאי להתרכז בהם במהלך כתיבת עמוד הנחיתה שלכם. התוכן הכי חשוב בעמוד הוא העשר או החמש עשרה מילים של הכותרת. במידה ותתרכזו ותצליחו בכך, כבר השגתם הרבה. על מנת להניע לפעולה את אותם אלה שלא קוראים כדאי לכם:
- ליצור כותרת גדולה, חזקה וברורה.
- השתמשו בכותרת משנה משכנעת שמבליטה את יתרונות המוצר שלכם.
- הציגו תמונות גדולות שמדגימות את היתרונות של המוצרים שלכם ומעבירות את המסר.
- השתמשו בתוכן חזק ובהנעה לפעולה CTA)).
- תחלקו את התוכן הכתוב לקטעים עיקריים שבראשם כותרת עם כיתוב גדול.
- השתמשו בתבליטים על מנת לסקור את היתרונות של המוצר שלכם. תבליטים קצרים. לא ארוכים.
- השתמשו בפסקאות קצרות על פני טקסטים ארוכים. כל פיסקה מעל חמש שורות יכולה להיות קשה לעיכול.
- השתמשו בכותרות לתמונות שלכם.
4. שימרו על כתיבה פשוטה.
הסוד לכתיבת תוכן מניע לפעולה יופיע בשלוש המילים הבאות: "שמרו על פשטות"
אתם יכולים להיות כותבים מעולים כמו סטיבן קינג ו ג'.ק. רולינג, אך זה לא משנה כל כך משום שמיומנויות ספרותיות הן חסרות תועלת בנושא זה. הכתיבה העוצמתית ביותר שלכם היא הפשטות. פשטות מוכרת.
קחו לדוגמא את האתר Optimizely. הם מפיקים כמה מעמודי הנחיתה המבריקים ביותר עבור לקוחותיהם, אך הביטו בעמוד הנחיתה שלהם:
זה הכל? אכן כן. וזה מאוד אפקטיבי. מדוע? משום שזה פשוט באופן יוצא מן הכלל. בואו נבקר עוד עמוד נחיתה בשם Get Response. הנה דף הנחיתה שלהם:
שוב, הפשטות. האם מי שכתב את דפי הנחיתה הללו ישב במשך שעות בסיעור מוחות, בבדיקות, בהתאמות, בעמדו מול לוח לבן עם חופן מרקרים צבעוניים בידו, מעלעל במילונים, עושה הליכות ארוכות בטבע ומהרהר במשמעות החיים על מנת להפיק פשטות כל כך מבריקה?
לא. הם פשוט כתבו את האמירות הפשוטות והנהירות ביותר שיכלו לכתוב.
אולם הכוונה בפשטות היא לא החלפה של היצירתיות במילים אופנתיות חסרות כל משמעות. האתר ConversionXL יצר רשימה של מילים שמשווקים צריכים להשתדל להימנע מהן – הנה מספר ביטויים שלא כדאי לכם לעשות בהם שימוש:
- "תוכנת שיווק לפי דרישה".
- "פתרונות משולבים".
- "פלטפורמה גמישה"
- "המוביל בעולם"
- "הזדמנות של פעם בחיים"
- "משנה את הדרך בה X נעשה"
- "שינוי בפרדיגמה"
- "עולה על כל ציפיות הלקוח"
הקלישאות הללו לא עובדות יותר – אתם צריכים לשמור על פשטות. הנה כמה טיפים על מנת לשמור על דף הנחיתה שלכם פשוט ככל האפשר:
- השתמשו במבנה משפט פשוט.
- שימרו על משפטים קצרים.
- השתמשו במילים קצרות. מילים קצרות הן קלות להבנה ולסריקה.
- אל תכתבו באופן מליצי.
- היו ברורים ותמציתיים. השתמשו במילים הבסיסיות ביותר על מנת לתאר את המסר אותו תרצו להעביר.
אם תוכלו לשמור על פשטות, תוכלו לכתוב דפי נחיתה מעולים.
5. התבטאו בחופשיות ובאופן אישי.
ישנה טכניקה נוספת שתעזור לכם לשפר את אחוזי ההמרה בדף הנחיתה .
בנקודה מסוימת בזמן חבורה של קופירייטרים החליטה שזה יהיה נפלא ליצור תוכן שנשמע מאומץ ורובוטי. מי כותב את הדברים הללו? ומי קורא דברים מן הסוג הזה? אינני יודע, אך אני כן יודע שאף אחד לא מונע לפעולה על ידי זה.
אנשים מעדיפים להתחבר עם אנשים אחרים, לא עם רובוטים. לכן התוכן שלכם צריך להישמע כאילו הוא נכתב על ידי בן אדם. הנה כמה דברים ספציפיים שתוכלו לעשות על מנת שכתיבתכם תהיה יותר אישית:
- כתבו באופן בו אתם מדברים.
- השתמשו במילים רגילות, כמו מילים שהייתם משתמשים בהם אם הייתם מדברים לילד בן עשר. לדוגמא, מדוע להשתמש במילה "צוהל" אם אתה יכול להשתמש במילה "חברותי"?
- השתמשו במשפטים קצרים.
- תשבשו את כללי הדקדוק במידה וזה גורם לכתיבה שלכם להישמע יותר טוב ויותר טבעי.
- היו מצחיקים.
- השתמשו בגוף ראשון.
- השתמשו בביטויים שהייתם משתמשים בהם בשיחה רגילה. כלומר, השתמשו במילים כמו: "בשיא הרצינות". "אני חושב…", "חכו שניה" "זה היה מטורף". "וואו". "זה היה ממש מגניב". "זה כאילו…"
לרמית סת'י (Ramit Sethi), יועץ כלכלי פרטי, יזם וכותב הבלוג המפורסם "אלמד אתכם להיות עשירים" יש יחסי המרה גבוהים ביותר וסגנון אישי חזק. הבלוג שלו נקרא כמו אימייל אישי לחבר קרוב. לא אכפת לו אפילו להכניס מילה אחת או שתיים שבהן היה משתמש אילו היה מתרועע עם חבריו. שימו לב לקטע הזה מתוך אחד הפוסטים מהבלוג שלו, לינק
נסו להרחיק את עצמכם מהרעיון שאתם כותבים "תוכן", וחשבו על זה יותר כשיחה. אם תעשו זאת, הכתיבה שלכם תהיה טובה יותר. תשמעו כמו בני אדם. יחסי ההמרה יגדלו.
6. השתמשו במספרים והיו ספציפיים.
ככל שאתם יותר ספציפיים, אתם תהיו גם יותר אמינים ומשכנעים. איזו טענה מבין השתיים נשמעת יותר משכנעת לדעתכם?
- "הרזיה מובטחת מהחודש השני להרשמה".
- "במהלך השישים ימים הקרובים, את תרדי עד 10% ממשקל גופך."
הטענה השנייה נשמעת הרבה יותר ספציפית ולכן גם יותר אמינה. כל אחד יכול לזרוק לאוויר ביטויים על כמה שהם נפלאים וטובים, אך לא כל אחד יכול לצטט נתונים סטטיסטיים ולתת מדדים מפורטים.
7. בקשו מהקוראים כי ינקטו בפעולה.
הטכניקה המצוינת הבאה למקצוענים בהמרה, היא הנעה לפעולה (CTA). אם לא תבקשו להניע לפעולה גם לא תקבלו זאת. לכן אני מציע שתתחילו עם המטרה הסופית – והמטרה הסופית של דף הנחיתה שלכם היא ההמרה. כל התוכן שלכם צריך להיבנות לשם ההמרה הזו. אל תתביישו!
באופן דומה, כתיבת כפתור הנעה לפעולה חשוב באותה מידה אם לא אף יותר משאר התוכן בדף שלכם. זוכרים כיצד הזכרתי שכפתורי הנעה לפעולה הם חלק מהתוכן הכתוב שאנשים באמת קוראים? זה חשוב. שינויים פשוטים בניסוח יכולים ליצור גדילה משמעותית בהמרה, כמו בדוגמא הבאה:
8. תבצעו מבחני A\B לתוכן שלכם.
להיות כותב טוב של דפים המניעים לפעולה לא מסתכם רק בכתיבה – אתם צריכים לבצע גם מבחנים. אחרת איך תדעו איזו כתיבה גוררת הנעה לפעולה באופן גבוה או נמוך יותר עבור לקוחותיכם?
ישנם כל מיני סוגים של מבחני A\B שתוכלו לערוך על דף נחיתה. – תמונות, מיקום, זרימה, מתווה וכדומה. אך בדרך כלל הרווחים הגדולים ביותר מתרחשים בעקבות שינויים בתוכן הכתוב. אם תרצו להשיג יחסי המרה גבוהים יותר ויותר תצטרכו לבחון את התוכן הכתוב שלכם לצד האלמנטים האחרים של דף הנחיתה.
אל תצפו להצליח במבחן הראשון שלכם. אתם תצליחו על ידי כך שתבחנו כל משתנה באופן זהיר, שיטתי ומכוון. הנה כמה מהדברים שאתם יכולים לבחון:
- שינויים בכותרת.
- שינויים בתת-כותרת.
- תוכן מניע לפעולה.
- רשימה של יתרונות.
בחנו גם דברים קטנים. שינוי במילה אחת בכותרת עשוי לחולל הבדל משמעותי ביחסי ההמרה שלכם. לא תדעו אם לא תבחנו זאת.
לסיכום, גדילה ביחסי ההמרה מתחילה מתוכן כתוב מעולה. הרבה תלוי במילים שאתם מקלידים במקלדת שלכם. למזלנו, זוהי משימה שניתן להתגבר עליה – כל אחד יכול ללמוד לעשות זאת. עם טכניקות נכונות ומסודרות לקופירייטינג תוכלו להשיג יחסי המרה גבוהים.