בואו נודע בזה. לרוב, גולשים נכנסים לדף הנחיתה שלך מבלי לדעת כלום עליך פרט למה שקראו במודעה. האם אתה יכול לנחש כמה זמן יש לך על מנת למשוף את תשומת ליבם? פלוס מינוס 8 שניות במקרה הטוב.
כמות התוכן שיש היום באינטרנט מאפשרת להם להיות מאוד בררנים לגבי התוכן שהם קוראים, אנשים עושים שיקולי דעת מהירים יותר ויותר, והזמן הקריטי אפילו עומד על 2-3 שניות.
לכן נציב מטרה חדשה, להעביר כמה שיותר מידע בזמן הקצר ביותר על מנת לגנוב את תשומת הלב בצורה האפקטיבית ביותר, זכור שסרטון צריך למלא תפקיד מזערי בגישת השיווק שלך ולעולם לא צריך להיתפס ככלי המרכזי בעמוד הנחיתה שלך.
יש כמה דרכים על מנת שיראו ויזכרו את הסרטון שלך. הדבר החשוב ביותר הוא ליצור סרטונים מותאמים אישית המשלימים את התוכן של דפי הנחיתה שלך.
מיותר לציין שהפקת סרטון היא גוזלת לא מעט זמן וכסף והאנרגיה שנדרשת לצורך הכנת ה-Story Board והתמלול של הסרטונים האלה. אך אם יש ברשותך את המשאבים, תוכל להכין סרטון שירים את מסע הפרסום שלך בכמה רמות.
-
צור סרטונים מותאמים לסוגים שונים של מבקרים
מיהו קהל היעד שלך ואיזה סוג של סרטון יתאים להם? האם הם מסוג האנשים שיעדיפו אנימציה שתסביר על המוצר או האם הם יעדיפו לראות את המנכ"ל מדבר על זה? האם הם צריכים לראות אישיות מסוימת או פשוט לדעת את העובדות?
על ידי כך שתעשה התאמה אישית לתוכן שלך לסוג מסוים של מבקר, אתה למעשה ממלא אחר השאלות והצרכים של לקוח פוטנציאלי מסוים. זוהי בדיוק הסיבה לכך שדף הנחיתה הספציפי שלך קיים מלכתחילה. הסרטון שלך צריך להיות מתוסרט כך שהוא עונה לשאלות המבקר באתר, ובמהרה.
במילים אחרות, אתה צריך לדבר ליזם ברמת מנהל באופן שונה מהדרך בה תדבר לצרכן הממוצע. המנהל יחפש פרטים יותר מורכבים ויהיו חשובים לו דברים שהצרכן הממוצע לא יראה בהם חשיבות.
דאג לכך שיהיה לך סרטון לכל אחד מהקהלים בדף נחיתה נפרד לחלוטין, עם תוכן שעונה לשאלות הספציפיות שלהם. בכך שתדבר לקהל המתאים ובכך שתשמור על אותנטיות תגביר את גורם האמון.
-
צור סרטונים קצרים
המבקרים בדף הנחיתה שלך פשוט רוצים תשובות מהירות. נסה להעביר את היתרונות של האתר, המוצר, השירות או הרעיון שלך ב45-90 שניות. בקש רק פעולה אחת מהמבקר, והיה ברור לחלוטין לגבי הפעולה שאתה רוצה שהם יבצעו.
חוסר בהירות בנושא זה יכול להרוס את ההמרה שלך, מאחר ורוב האנשים נוטים שלא להחליט החלטה בהינתן אפשרויות רבות מידי. חשוב על זה כמו על מבחן: האם היית מעדיף שאלות רבות-ברירה שדורשות תהליך של פסילת תשובות, או שאלות של נכון\לא נכון שהופכות את התשובה הנכונה ליותר ברת-השגה?
-
עצב מסביב לסרטון
עיצוב נכון של דף הנחיתה יכול לשפר ולהשפיע פלאים על המבקרים לנקוט בפעולה. עצב מסביב לסרטון ובכך תמשוך תשומת ליבם. שמור על פשטות הדף שלך על ידי הסרת תפריטים, כותרות עליונות וכל דבר אחר שיכול לבלגן ולהזיז את הפוקוס מהמטרה שלך.
זכור, לדף הנחיתה שלך יש מטרה אחת – לגרום למבקר לבצע פעולה רצויה.
על ידי כך שתפשט את העמוד, תוכל להזיז את הפוקוס לסרטון, שצריך להיות מותאם ולהוביל לפעולה זו להתרחש. הדגש את ההכוונה עם חצים, צבעים, אייקונים, אשר יובילו את המבקר להמרה.
תעניק ללקוחותיך חוויה נהדרת ועל ידי בניית אמון באמצעות הסרטון, הזמן שהם יישארו בעמוד יגדל בצורה דרמתית, ובכך ייתן למסר שלך יותר זמן לעבור ו"לשקוע".
מאחר והסרטון שלך הוא נקודת המוקד של דף הנחיתה, תדאג להתאים ולכוונן את הגודל והפרופורציות כך שיתאימו למרחב. נסה למקם את הסרטון בחלק העליון הגלוי של הדף(Above the Fold) . כמו כן, צרף משהו שימשוך מבקרים ללחוץ על "play", משהו שימשוך את עיניהם מספיק בשביל להביא את הסמן קרוב יותר ללחצן הקסם.
צור כותרת ברורה ומסקרנת שתמשוך פנימה את המבקר. לרוב מתעלמים ממאפיין זה, אך הוא מאוד חשוב. עשה אותו יעיל, ייחודי, מאוד ספציפי ובהול.
-
תיראה את הדברים מנקודת מבטם
מה מבין השניים תעדיף? לצפות בסרטון שמסביר במהרה את יתרונות המוצר, או לקרוא פיסת טקסט ארוכה באותו נושא? אם אתה כמו הרוב, כנראה שתבחר בסרטון. עכשיו, מה אתה אומר על זה: האם תעדיף לצפות בסרטו של 2.5 דקות, או דקה אחת של קדימון ממנו תוכל ללמוד במהרה האם מוצר או שירות כלשהם יכולים להועיל לך בחיים?
דאג לא להפעיל את הסרטון שלך באופן אוטומטי. זוהי הדרך הטובה ביותר לגרום למבקר לנטוש את הדף שלך. ישנם כמה יוצאי דופן שוליים לחוק זה, אך אל תניח שאתה אחד ממקרים אלה. לעומת זאת, חפש קווים מנחים לשימושיות כאשר זה באמת יכול לעזור לך להגדיל את ההמרה שלך, ובנוסף ערוך גם מבחנים.
אל תסתיר את ה–Timeline. גולשים רבים מוצאים הטיימלין כחיוני בשביל להריץ קדימה להבנת המסר הסופי של הסרטון, כך שאם תמנע מהם זאת סביר להניח שהם יעזבו את העמוד
-
תפיק סרטונים באיכות גבוהה
אם הסרטון לא ייראה כאילו הוא באיכות גבוהה, גם המוצר שלך לא ייתפס ככזה. השתמש במצלמת HD וודא כי איכות הסאונד באיכות טובה לא פחות. שלב תמונות ברזולוציה גבוה.
אנשים רבים יאמרו לך שתוכל להקליט בנייד שלך או באיזו מצלמה זולה ולהסתפק בזה. יכול להיות שהם צודקים, אך תביא בחשבון את הערך שאתה צריך להציג. רוב המוצרים (והאנשים) צריכים להיות מצולמים בתאורה איכותית עם שמע איכותי ועם עריכה. זכור, מה שאתה משקיע בדברים משפיע על התוצאה שלהם.
-
תן ללקוח הצעת ערך (value proposition) וגרום לו לפעול.
דע את הבעיות של הלקוחות שלך וספר להם כיצד אתה יכול לפתור אותן. שים לב שכוונת הסרטון שלך מועברת באופן ברור, בעותק כתוב כמו גם על ידי מרכיבים ויזואליים (או על ידי הצגת הביצועים על המסך). הצופה צריך להיות מעורב וצריך להאמין למה שאתה אומר, אז תהיה אותנטי. ברגע שעוררת בקרבם עניין, אתה יכול לנסות להמיר אותם עם קריאה לפעולה (CTA) בסוף הסרטון שלך.
בהתחשב בסוג הקמפיין שאתה מוביל ובאיזו פעולה אתה נוקט, כדאי לך לשקול את השימוש בשרת מקצועי לסרטונים בתשלום, כמו Wistia. עם דבר מעין זה תוכל לקבל כתובות אימייל או לצרף לינקים ולדחוף מבקרים לשלב הבא בתהליך המכירה שלך (בדיוק מהמקום בו הם נמצאים). יותר סביר להניח שהם יקליקו להפעלת הסרטון מאשר ליציאה מהסרטון.
-
תבצע אופטימיזציה ותעקוב אחר ניתוחים אנליטיים.
אופטימיזציה של מנועי חיפוש (SEO) היא לא דבר הכרחי כל כך לקמפיינים שיווקיים קצרי מועד, אך אם דף הנחיתה שלך מכוון ליצירת כניסות (leads) או מכירות, אז אכן תצטרך לבצע אופטימיזציה לסרטון שלך. ישנם כבר המון טיפים לסרטוני אופטימיזציה של מנועי חיפוש בחוץ, לכן, לעת עתה רק תדע שאתה צריך לעשות מחקר על מילות מפתח רלוונטיות לקמפיין הספציפי שלך, תטמיע אותן בסרטון שלך ותגיש לגוגל סרטון מפת אתר.
דע מי צופה בסרטון שלך ולמשך כמה זמן הם צופים בו. התחל בלמידת הניתוחים האנליטיים של העמוד שלך וכך תדע מדוע אנשים נכנסים לאתרך. למבקרים שונים יש מטרות שונות ולכן עליך לכתוב את תוכן הסרטון (והעמוד) שלך כך שיהיה תואם למטרות אלה.
לאחר שהסרטון שלך יצא לפועל וצבר כמה מאות צפיות, בחן את הניתוחים האנליטיים על מנת לבדוק האם הוא עונה למטרות המבקרים. כך תוכל לדעת מה עובד ומה לא עובד, ותוכל לייעל את עבודתך בהתבסס על המשוב של הצופים שלך.
לסיכום: אם משהו לא עובד, תערוך מחדש את הסרטון, או תצלם מחדש במידת הצורך. לעיתים קרובות, את הסרטון שאתה חושב שסיימת, תוכל לשפר באמצעות עריכה חדשה.
ישנם המון דברים אותם אתה יכול לעשות על מנת להשיג את היעילות האפשרית מקמפיין סרטון דף הנחיתה שלך. יספק למבקר חווית משתמש פשוטה שתאפשר לו בקלות ללחוץ על "play". ספר סיפור נפלא שישכנע את הלקוחות שלך לחלוטין, ויסגור את העסקה עם קריאה לפעולה.
לא רק שהלקוחות שלך ידעו מי אתה, מה אתה עושה וכיצד אתה עושה את זה, אלא גם מבחינתם אתה תהיה הבחירה היחידה שלהם, וכל זאת בגלל קלות ההבנה והאמינות שהצלחת להשיג במהרה